Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody vývojové psychodiagnostiky využitelné u dětí do 3 let
Benešová, Klára ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá metodami vývojové diagnostiky, jež lze využít při hodnocení vývojové úrovně dítěte raného věku, tedy u dětí od narození do 3 let. Práce charakterizuje období raného dětství z pohledu obecně platných vývojových zákonitostí. Dále je pozornost věnována specifikům, která s sebou vyšetřování malého dítěte a raná diagnostika přináší. Jaké nároky klade na examinátora, jaká specifika se vyskytují na straně dítěte, čím je výjimečná situace vyšetření malého dítěte a co ji obvykle provází. Jádro práce tvoří vybrané diagnostické metody, jejich popis, pojednání o vývoji, jejich zaměření, využití, charakteristikách vyšetření, o jejich výhodách a možných rizicích. Každou metodu doplňuji krátkým úryvkem příkladu vyšetření pro lepší ilustraci administrace metody. Závěrem práce představuji návrh v rámci návrhu výzkumného projektu validizační studii zahraničního dotazníku "Ages and Stages Questionnaire", který vyplňuje rodič, v porovnání s objektivně administrovanými Gesellovými škálami. Klíčová slova: raná vývojová diagnostika, rané dětství, vývojové vyšetření
Specifika práce s dětmi do tří let v jeslích Řásnovka 2, Praha 1
Splavcová, Hana ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Anotace: Práce se zabývá problematikou jeslí z hlediska základního zajištění provozu a podmínek pro poskytování odborné, přiměřené a hodnotné péče o děti do tří let. Pro vhled do situace byly použity kromě odborné literatury také názory rodičovské veřejnosti a studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, zjišťované formou přímého dotazování, rozhovorů a písemného vyjádření předem určenou formou. Dalšími oblastmi, kterými se práce zabývá, je zařazení zařízení pro děti do tří let z pohledu legislativy a srovnání Programu výchovné práce pro jesle a mateřské školy a Metodiky výchovné práce v jeslích a mateřských školách s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání Annotation: This study is about nursery care issue from the aspect of operation establishment and conditions for offering professional, adequate and valuable care for children less than three years of age. For further insight into the situation a professional literature was used as well as opinions from the parenting public and from Prague's Charles University Faculty of Education students. These opinions were obtained using direct interviews, questionnaires and written methods. Other issues this study is concerned with are locating any daycare establishment for children under 3 years of age within the legislation and...
Specifické potřeby dětí v pěstounské rodině jako následek raného traumatu
Knápková, Gabriela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Tato práce pojednává o specifických potřebách raně traumatizovaných dětí žijících v pěstounské rodině. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. V úvodní kapitole seznamuje čtenáře s pěstounskou péčí v kontextu českého systému péče o ohrožené děti. V druhé kapitole se zabývá psychickým vývojem v raném dětství. Třetí kapitola je věnována ranému traumatu a jeho příčinám. Následky raného traumatu a z toho vyplývající specifické potřeby těchto dětí jsou předmětem čtvrté kapitoly. Pátá kapitola se věnuje možnostem práce s raně traumatizovanými dětmi v pěstounské rodině. Praktická část diplomové práce se skládá ze tří částí. První z nich obsahuje výzkum realizovaný mezi pěstouny. Výzkum je zaměřen na specifické potřeby dětí v pěstounských rodinách a potřebu podpory pro pěstounské rodiny. Druhá část přináší výzkumné šetření mezi neziskovými organizacemi, které se zabývají přímou podporou náhradních rodin. Šetření zkoumá zkušenosti organizací s problematikou raného traumatu u dětí v pěstounské péči. Třetí část představuje příklad programu konkrétní české organizace, který se zaměřuje na podporu náhradní rodiny při přechodu dítěte z ústavu do rodinného prostředí.
Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let
Baxová, Alena ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce s názvem "Názory současných matek na výchovu a vzdělání dětí mladších tří let" mapuje a popisuje služby denní péče o děti do tří let v České republice v kontextu rodinné politiky našeho státu a Barcelonských cílů. Přibližuje i současné vzdělávací možnosti dětí mladších tří let ve vybraných státech Evropské unie s ohledem na jejich rodinnou politiku. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření zaměřené na problematické otázky týkající se výchovy a vzdělání dětí do tří let, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou konkrétní názory a postoje výzkumného souboru 75 matek s dětmi do tří let, vůči rodinné a nerodinné péči v regionu Mladá Boleslav a okolí. Současně se zaměřuje na to, jaké možnosti rané péče o děti matky nejčastěji využívají a jaké důvody je k tomu vedou. Praktickou částí diplomové práce bylo rovněž zjišťováno, povědomí matek o možnostech denní péče o děti do tří let, včetně jejich osobního postoje k jeslím. Harmonizace pracovních a rodinných rolí je v současné době diskutovaným tématem nejen u nás, ale i v celoevropském měřítku. Vedle stoupající míry porodnosti a vysokého poddílu zaměstnaných žen, hraje klíčovou roli i nastavení českých rodin na dvojí příjem, což je stále častěji spojováno s nedostatkem institucí pečujících o děti do tří let. Výzkumným šetřením byly zjištěny...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.